och så var det söndag igen.

... och luciadag! Och en förträffligt bra söndag! Nu ska jag skriva något som någon med all säkerhet skulle kunna slå mig på käften för. MEN. Ea och My sover inte sällan till någon gång mellan 7 och 8 på helgerna. Men imorse vaknade de kl 6 (av förklaring, eftersom det ofta badas på lördagkvällar och dricks mängder med badvatten är resultatet inte så skönt på morgonkvisten... :( ). MEN. Jag njöt imorse. Av att tassa upp, tända ljus, dricka välling och te, titta på Barnkanalen innan Luciafirandet började. Att hinna supermysa länge och leka utan att hela förmiddagen försvinner. Åh, så mysigt. OBS! Jag njuter också av att få sova till 7-8 någon gång. Dock sover jag ändå så dåligt från 5-hugget på morgonen så det är knappt värt... NÅVÄL. Vi tar dagen i bilder :)
 
3e advent!
 
 Och Luciadagen! Så himla fånigt att fota TVn, men det var den enda Lucian jag såg idag,
så så fick det bli! Såg bara bitvis av firandet men gillade det jag såg, men Rickars Söderberg osv.
 
 Sen blev det Luciafrukost! Anders och jag åt frukost var för sig i köket. 
För mig var det traditionsenligt med gröt, falurågrut med leverpastej och gurka,
samt en lussekatt! Ikappläsning av veckans tidningar blev det också :)
 
 Där satt de tillsammans och tittade i en Duplokatalog och pratade ♥
 
 Sen byggde vi ihop det dem tittat på i katalogen :) Duplotågbanan! Tuuut, tuuut!
Tåget går på batteri, kul! Och låter tuuut tuuut! Ea och My ville prompt att figuren på
fotot skulle åka med. Även ett får!
 
 Och sen tog jag en promenad när barnen skulle sova. Då hade vi hunnit ha farmor på besök också! :) Mysigt! 
Det var så himla ljuvligt väder! Klart och en temperatur kring nollan! Oj vad mycket skönare den kylan
är än när det är typ grått, mulet och 6 plusgrader. Urk. Här är en kort promenad från vårt hus.
Ä L S K A R våra omgivningar!
 
 Och när de sov vidare ute i vagnen på altanen så hade jag och Anders
lite luciafika. Smaskens!
 
När barnen vaknat så drog jag och My iväg för att fixa lite (hohoho!). Vi fick fixat det
vi skulle och alltså. Det här att bara ha med sig ett barn. Det är såååån skillnad.
Jag förstår att det är svårt att förstå för icke tvillingpäron alltså, hur det är att ha
tvillingar. Men ja, skillnad är det. A big one. Vi hade hur som så mysigt så och My
skötte sig exemplariskt och hjälpte mor sin att bära osv. Fina unge!
 
Inhandlade näsdukar till två snoriga barn, bl.a. Och eftersom det fanns Bamsenäsdukar fick det
bli det. Och klokt nog tog jag två förpackningar. Och ja. De roade sig en långstund med sina
näsdukar. De la de såhär i rad på olika sätt på olika ställen. Så finurliga och roliga är det!
 
 Sen SÖNDAGSMIDDAG. Stekt potatis, bacon, äggröra och tomat.
Alltså. Det är så pass gott!
 
 Ea och My avslutade dagen med att dra ut alla kuddar och alla gosedjur
(rätt mycket grejer alltså :P) i hallen/trapphuset från soffan i deras rum.
Jahaja.
 
 Sen satte de sig med varsin kanin och varsin bok och myste!
 
KLART SLUT PÅ MYCKET BRA SÖNDAG.