tove och mumin.

Jag älskar Mumin och Muminvärlden. Inte för att jag kan så mycket om den. Men jag älskar den ändå och jag älskade att läsa Mumin som liten. Hade en prenumation på en Mumintidning minns jag. Och ja, min ena dotter har ju namn från den allra bästa karaktären :) Förutom att jag älskar Mumin så är ju porslinet med Mumin från Arabia så förbaskat fint. Jag har en vision om att ha hela servicen i en (om det räcker?) stringhylla i vårt stora kök som vi ska bygga någon gång. Åh, drömbild. Målbild? Och idag såg jag att det har kommit en jubileumsmugg - Mumin fyller 70 år! Och den är superfin!
 
Och man får med ett tak dessutom! Då måste man ju typ ha MINST två muggar...
 
 
 
 
 
Den här muggen kommer dock att stanna vilket iiiinte Tove 100 år-muggen kommer göra. Åh, den är så himla himla fin! Och om man köper ett sexpack så får man ett par glasögon också! Den här muggen utgår vid årsskiftet och jag hade gärna velat ha minst en. Och gärna med glasögon.
 
 
 
Det är dessutom fint samlarvärde på dem här muggarna ska ni veta. Så egentligen borde man alltid köpa fler än en, så man kan spara en av varje hela tiden. I synnerhet av jubileumsmuggarna då förstås. Nåja. Drömma kan man ju alltid. Ska införskaffa den där stringhyllan också..........
 
 
Samtliga bilder lånade från muminboden.se
 
Mamma westerberg

Håller med dig jättefina❤️❤️❤️❤️❤️❤️