nyyyystädat!

Idag städade jag! Och barnen, typ. För om inte dom lekt så himla bra och varit världens bästa ungar hade jag aldrig fått hela huset städat! Och tre maskiner tvättade. Och rena sängkläder. Puuuh! Men ack så skönt! Jag fixade det sista när barnen sov sin eftermiddagslur och skulle preciiiis slänga mig i soffan en stund så är det någon nöt som ska testa sina biltuta och så vaknas det. Typiskt! Nåja! Anders kom hem precis efter så han var glad över vakna barn och barnen glada över att se pappa! :)

Men så skönt det är. Fredag. En nästintill helt planerad oplanerad helg, vackert väder, glada barn och ett rent hus! Har dessutom tagit en redig dusch och som sagt bäddat rent. Mmm, en av dom bättre känslorna alltså!


Rengjorde fläkten. Det behövdes. Har ignorerat dammet i fettet lite för länge. Men se så fin den blev! En inplockad pelargon fick förgylla! 

Och våra pelargoner sen! Åh! Dom är SÅ fina! Vi har sju stycken olika stora krukor och en av dom har jag misslyckats totalt med men resterande fem - loooooove them!!!! Hoppas dom klarar vintern och blir lika fina nästa år! 


I den här nydamsugna med nytvättade filtar spenderar vi resten av kvällen. Tillsammans med choklad, grillchips och Kristallen-galan! Tumme upp!