den här helgen för ett år sedan.

Den här helgen är det exakt ett år sedan vi vann budgivningen på huset. Jag minns det som igår. Den 24e maj hittade vi huset på nätet och gick till mäklaren på vinst och förlust, så snäll som han vår åkte vi på stört och kollade in det. Det var sommarvarmt ute och vi bubblade av hopp den kvällen. En annan familj hade tittat på det också och redan på morgonen dagen efter började budgivningen. Jag höll kontakt med mäklaren och det var en sjukt nervös halvtimme, timme av telefonsamtal. Till sist fick jag ett samtal där han sa att den andra familjen hade lagt sig - vi vann budgivningen! HOLY SHIT!!!! Jag var sen till jobbet och vädret var sommarvarmt även denna dag. Jag hade nackspärr och ringde som en tok till Anders och päronen för att berätta den glada nyheten. Jag grät och grät och skrek "VI VANN! VI VANN!" Jag kom till jobbet mitt i morgonmötet och bara "jag är husägare..!" varpå Johanna flög på mig i en gigantisk omfamning. Jobbade till 17 och for sedan till Systembolaget för att köpa skumpa. Mamma och pappa befann sig av andra anledningar i Småland och vi firade ute på altanen vi hade till lägenheten. Åh. Den där dagen kommer jag aldrig glömma!
 
Tummar som hålls innan vinst och bubbel att frira med!
 
På söndagen fick vi möjlighet att åka och tittat på huset igen, själva utan mäklare. Vi ville ju visa mamma och pappa och vara där med "vinsten" på fickan! Även denna dag var sommarvarm och det pirrade i hela kroppen! Månaden som följde gjorde jag ingen annat än att jobba, sova, packa, rensa, slänga, skänka och packa lite till! :)
 
"Vi i villa!"
Sjukt stolta makar! :)
 

Och den 29e maj skrev vi på kontraktet! Var lite nervöst dagarna mellan, det kunde ju liksom kommit någon tjimme och erbjudit säljaren mer än vad vi vunnit budgivningen med. Och jag vet att det är många som efterfrågat bilder från insidan av huset, det kommer nog så småning om! Haha! Det bara tar drygt ett år eller så ;)
Minnen - hus - husköp - husliv - nervöst