helgen!

Lugn helg har det varit. Fick ett SMS i fredags av Anders och blev spattig av lycka på jobbet. Det firades när jag kom hem! Wie! Jag hade önskat taco till middag och familjen var inte sen att hänga på så så blev det.
 
 
 
Kärleken i dessa foton. Åh. Klev innanför dörren, hojtade hej och möttes av denna syn i köket. Där står min familj och hackar grönsaker till kvällens middag och småpratar. Älskade, älskade familj!
 
 
 
Firade med bubbel och med att bli katt! Efter middagen så käkade vi glass i soffan och efter det såg vi Talang hela familejen tillsammans. Det är verkligen perfekt familjeunderhållning en fredag. Jag diggade barnen som gjorde numret med karate, jäklar!!! Heja dem! Sen stupade barnen i säng och däckade snabbt därefter.
 
 
Sen blev det lördag och jag pressade clementinerna som ingen ätit från i julas, innan de blev dåliga. Smakade inte illa om en säger så. Aaaah! 😍
 
Sen löpte dagen sannerligen lugnt. Ea och My hade Ruth över att leka i ett par timmar. De åt lördagsgodis och det kröp i min kropp pga. ingenting att göra. Började rensa ett skåp men det var bara en sak som jag kunde/ville rensa ur därifrån så det gick ju snabbt. Pusslade gjorde vi också. Tror jag. Herregud, minnet. Men jo, det gjorde vi nog.
 
 
Helt OK middag av frys- och kylrens. Potatisgratäng, kyckling, bea, rödvinssås och lite tomater. Blev en matlåda av det också, fin måndagslunch! 😁
 
 
Avslutade lördagen med att spela spel!
 
 
Söndag med luuuuugn morgon och förmiddag. Blev brunch framför Fem myror är fler än fyra elefanter och sen tog jag en promenad - till jobbet!
 
 
Att jobba fyra timmar en söndag känns ungefär som en timme. Det går så satans snabbt! Och vi fick mycket gjort, guuuutt! Te och choklad fanns det också, gillar't!
 
 
Till middag blev det varma mackor på Anders hembakta bröd framför Sveriges mästerkock, smaskens! När barnen väl somnat (det har börjat ta "en stund"........) så kom Anders ner. Han fiskade då upp Eas godishalsband från fickan. Den lille busen hade smugglat med det till sängen och börjar knapra på det plötsligt när de sagt god natt och släckt. Den lille spellevinken alltså!!! 😂❤️
 
NU STARTAR VECKA 3! Eller ja, gick upp 04:15 så den har redan kickat igång! 😄