191227.

Igår började vi dagen med att fira dagens fylla år:are! Känns lite knas att säga "födelsedagsbarn" med tanke på åldern. Åldern behöver vi ju inte nämna men jag frågade på allvar om han inte borde kolla upp vad ett medlemskap i typ SPF kan innebära, det kanske är värt det? 😊
 
 
 
Sång och presenter på sängen. Fylla år:aren fick tre likadana kartonger, haha. Vi hade gott om Glossybox-kartonger efter julafton 😄 De innehöll bl.a. några IPA-från "tillfälligt på besök"-hyllan och Anders favoritgodis från Tokige Ture.
 
 
Sen gick vi ut!!! Alldeles för många dagar utan att vara ute mer än till och från bilen för den här familjen. Verkligen alldeles för många. Så vi fyllde cykelvagnen med massa skräp och gick och slängde. En av barnens favoritsysslor!
 
Dagen innan hade jag faktiskt varit ute på en promenad och blev då påmind om tomtestigen som vi även kollade in förra året. Så vi styrde dit!
 
 
 
 
 
 
Klädda granar ser en lite varstans i Kalmar, det kanske är ett Sverige-fenomen också? Granar lite varstans i skog och längs vägar och cykelbanor är pimpade. Så hiskeligt gulligt.
 
 
Sen styrde vi kosan ner till havet och vår älskade strand. Ea och My tyckte det var jättehäftigt med de stora vågorna. Det blåste en del och vattnet var högt så det stänkte dramatiskt mot stenarna. Dock blev vi ledsna för någon/några jubelidioter och varit och klottrat på skyltar, fasader, bryggan och lite varstans 😢😠
 
 
 
KOLLA SOLEN!!! ☀️ ☀️ ☀️
 
 
 
 
 
 
 
Sen promenerade vi hem med rosiga kinder och frisk havsluft i lungorna. Så, så, sååå skönt! Välbehövligt om inte annat! När vi käkat lite lätt lunch hemma så pep barnen över in till grannen. Jag och Anders löste korsord och sen myste vi i soffan. Vi firade Anders lite mer på kvällen och avslutade dagen med att se en film med barnen. Sen nattade Anders de små och jag kollade klart på Netflix-serien "Hjem til jul" (Home for Christmas) - rekommenderas starkt! Så bra!!! Sen glodde jag på Youtube och höll mig vaken till eter midnatt - DET NI!!! Är helt imponerad av mig själv.
 
Idag ska jag fortsätta rensa här hemma. Jag och en mamma bokade precis in en lekdejt för barnen så de får hit en kompis om ett par timmar. Så vi bör ta tag i lite frukost och sånt snart. Bara mysa lite till i soffan först 🥰