onsdag till söndag.

Hej hej måndag och sista september, nu ÄR det höst. Livet rullar på, det är upp och det är ner. Det är skratt och det är tårar. Men allra mest mår jag väldigt bra. Viktiga och oviktiga saker att fundera på.
 
 
I onsdags pep barnen ut till lekplatsen utanför vårt hus. Där stod jag och förundrades av hur stora de plötsligt är, att de kan gå ut själva och leka. Även om det är en prövande tid just nu så vill jag ändå att tiden ska gå lite långsammare. Jag kommer väl nysa och så flyttar de hemifrån.
 
 
I torsdags fick jag och Anna ÄNTLIGEN till den där promenaden vi pratat om i evigheter. Vi möttes i dörren på skolan när vi var klara med våra utvecklingssamtal och de skulle in på sitt. Så strax efter de var klara så möttes vi upp. Var en mycket härlig kväll att promenera i med mycket härlig vän ❤️
 
 
Anna hade som synes också en mycket härlig vän med sig på promenaden.
 
 
Sen blev det fredag. Jag slutade kl 12:00 som jag gör på fredagar, hämtade skruttar och sen städade vi huset. Efter dusch och tvagning så bjöd jag över grannen - som också slutar tidigt på fredagar - på ett glas rött. Där satt vi i soffan och snackade medan alla våra barn fnissade uppifrån Eas och Mys rum. Så hiskeligt mysigt.
 
 
Lördagmorgon. Tända ljus, stor kopp te och film. En måste embracea hösten! ❤️ Jag tycker det är prick 0 jobbigt att barnen vaknar vid 06 på helgerna. Älskar långa morgnar utan att hela dagen försvinner. Plus att jag ju alltid själv går upp tidigare på vardagarna så det är ändå sovmorgon 😊
 
 
Goooos ❤️ Och med nytvättat hår på oss alla tre. Fluffet och självfallet 😍
 
 
Lördagförmiddag och vi var på sjukhuset och hälsade på älskad person ❤️ Kramar och lite prat. Oron i kroppen.
 
 
Delar av livets lyx till middagen, direkt från trädgården.
 
 
Istället för lördagsgodis för oss vuxna blev det min bästa äpplepaj med vaniljvisp. Vi tittade på film - och håll i hatten - jag somnade inte! Wow! Mysig kväll.
 
 
Igår, söndag, var det sakta mak på förmiddagen. Jag och barnen har som ny helgrutin att lösa barnkorsordet i lördagens Barran (jag och Anders löser vuxenkorsordet tillsammans under dagen, älskar't!), så mysigt ju! Jag har alltid älskat korsord men tappat det totalt sen jag blev ordentligt vuxen. Får ta tag i det. Bra hjärngympa!
 
Sen var jag iväg och jobbade några timmar på eftermiddagen och kom hem till nybakade bullar. Sådan himla lyx! Vi käkade middag framför TVn pga. bullkaos i köket och såklart bullar till efterrätt.
 
Mycket bra avslut på en vecka som varit lite skakig men som har ordnat upp sig! Oro för älskade person kvarstår förstås.
 
Men nu är det hej då september och hej hej oktober! 🍀