34 🎈

Förutom att barnen började skolan den 20e augusti sĂ„ var det ju Ă€ven min födelsedag! Det största den dagen var ju sĂ„klart barnen skolstart men vi hann fira mig ocksĂ„. Och för den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€lskar födelsedagar överlag, min egen inget undantag! 😊
 
 
Steg upp först av alla, drack morgonteet ur födelsedagskoppen 😍 Har fĂ„tt Ă€rva den av farmor och det Ă€r sannerligen en av mina kĂ€raste Ă€godelar. Pappa berĂ€ttade nĂ€r jag fick den att det var födelsedagskoppen nĂ€r han vĂ€xte upp, sĂ„ det Ă€r det förstĂ„s nu med! Dessutom fick jag en till, med lila blommor, vilket ju med facit i hand var tur eftersom mina barn fyller Ă„r samma dag 😊
 
 
HĂ€mtade tidningen i morgonsolen.
 
 
Promenarade hemÄt efter att ha varit med i skolan en stund. Glad och pirrig! Strax efter det hÀr stod jag och hÀngde tvÀtt och hörde dÄ glassbilen komma till skolan. Glassbilsljudet och jublande barn, ljuvligheten!
 
 
Sen for jag ivĂ€g en svĂ€ng, bland annat för att hĂ€mta mina nya glajjor! ÄLSKAR DEM! Handlade lite och sĂ„ med.
 
 
Crejvade detta sÄ det fick bli min lunch, smaskens! Kall O'boy och rostmackor med avokad och Àgg + örtsalt. G O T T !
 
 
HÀmtade hem barn som hade haft en fantastisk första skoldag! My och jag gick hemÄt och Anders och Ea till postombudsstÀllet (strax efter bildens tog Ängrade sig dock Ea och gick med oss istÀllet). Dock var det inte helt lÀtt att fÄ hem de smÄ Àlsklingarna, men som tur var kunde vi locka med det som vÀntade hemma...
 
 
NĂ€mligen TÅRTA! Hur fiiiiin? Köpte den mest med barnen i Ă„tanke, de Ă€ l s k a r prinsesstĂ„rta! 😄
 
 
Jag Ă„t ocksĂ„ en bit förstĂ„s. Men barnen Ă„t allra mest. Sen kĂ€kade de upp resten dagen efter tillsammans med sin storasyster och svĂ„ger 😊
 
Till middag hade jag egentligen velat ha kantarelltoast, vÀsterostbottenpaj och krÀftor. Men eftersom jag Àr den enda i familjen som gillar det första och sista sÄ pallade jag inte laga flera rÀtter. SÄ jag kom pÄ den geniala idén att kÀka middag pÄ...
 
 
GRILLERIET! Alla nöjda! 😄 Barnen Ă„t pommes (bl.a. parmesan och ört-pommesen) och drack milkshake och jag och Anders Ă„t Ă€ven burgare.
 
 
 
Gos och kli pÄ ryggen, sÄ mysig födelsedagsmiddag! NÀr vi var pÄ vÀg till bilen sÄ rÄkade Anders kliva i en vattenpöl precis nÀr vi mötte en kvinna. Hon kunde knappt hÄlla sig för skratt och nÀr hon sÄg att jag skrattade sÄ slÀppte hon ut sitt ocksÄ och dÄ skrattade jag Ànnu mer. Haha!
 
 
Hemma stod det rosor som jag hÀmtade ut hos Plantagen i födelsedagspresent, tackar!
 
 
Och pÄ kvÀllen kom Vickan indundrande med denna ljuvliga lilla möbel! Har en vÀrldens finaste vÀnner eller!??!?!
 
 
I en av lĂ„dorna gömde sig dessutom en flaska rosa bubbel i glitterflaska 😍
 
 
PĂ„ kvĂ€llen pillade jag med presenten jag fick av Anders och barnen - en aktivitetsklocka (FitBit Charge 3). Älllllskar den!
 
 
Sen sa jag god natt till en helt förtrĂ€ffliga 34-Ă„rsdag! 🎈
 
Meeeeeen Àven dagen efter fortsatte jag firas, wow!
 
 
Första dagen pĂ„ jobbet efter semestern och detta möter mig pĂ„ min plats! Älskade, fina, bĂ€sta Bubbelgruppen ❀ Det dĂ€r med 25 Ă„r, ja, hahaha!
 
 
Och pĂ„ kvĂ€llen kom Viktor och Amanda pĂ„ middag och hade mig sig en superfin stor monstera och ett presentkort pĂ„ Lindex! Åh, sĂ„ fint!!! 💕
 
Sen blev det fredag nĂ„gra dagar senare och dĂ„ dök det upp fyra underbara personer pĂ„ min altan ☀
 
 
Fyra personer dĂ€r bara Vickan och Titti trĂ€ffats nĂ„gra gĂ„nger tidigare, annars kĂ€nde folket bara mig. Men vet ni? VI HADE SÅ TREVLIGT!!!! ❀ Å andra sidan var jag vĂ€l inte direkt förvĂ„nad, för jag tĂ€nker ju att jag har vĂ€rldens bĂ€sta vĂ€nner och de i sin tur bör ju gilla varandra eftersom de just Ă€r bĂ€st allihopa.
 
Efter bubbel i bÄde glas och prat en stund pÄ altanen tog vi oss in till stan (med en taxihistoria som var helt knÀpp) med sikte pÄ Pinchos!
 
 
Bubbel och maaaaaaat! Den dÀr jÀkla kebabrullen alltsÄ, dregeldregeldregel.
 
 
HĂ€r ser ni! De har trĂ€ffats för första gĂ„ngen bara ett par timmar tidigare och delar redan pĂ„ drinkar 😍 Prick sĂ„ var stĂ€mningen hela kvĂ€llen!
 
 
Vi drog vidare till Krögers och satt och pratade och drack lite mer bubbel. Vi möttes upp med nÄgra kollegor som var ute pÄ AW. Vi kramades hej dÄ under kvÀllens gÄng och sen blev det dans bÄde i toakön och...
 
 
... pÄ dansgolvet till livepianisten! Sen fick jag skjuts hem (!!!!!) tillsammans med min gyrostallrik. Somnade gott.
 
Tack alla inblandade för ett sĂ„Ă„Ă„Ă„ hĂ€rligt 34-Ă„rsfirande pĂ„ alla sĂ€tt! Jag Ă€r vĂ€rldens mest lyckliga mĂ€nniska! 🎈
Â