höstlov, drömmar och huvudstad.

HUR? HUR HUR HUUUUUUR??!?!?!?!?!? Kunde jag glömma ytterligare händsle i oktober/november när jag skrev mitt senaste inlägg? Förutom allt härlig så ska vi ju upp till 08-skogen på höstlovet, aaaaah! Mysmysmys med mamma och bröder+familjer. Längtar som en t o k. Har inte varit hemma i 08-skogen sen i midsomras och det är alldeles för längesen. En gång på sommaren är för lite också egentligen, men det blev så.
 
Nåväl. Jag har tagit ledig torsdag-fredag och slutar tidigt på onsdagen så då drar vi! Längtar efter att bara vara och åka på några mindre utflykter. Mysa hemma med allihopa och laga god mat tillsammans. Och så ska vi fira alla våra 6-åringar! Hurra! Ja, de fyller ju alla fyra kusinerna år inom loppet av 25 dagar, hehe 😄
 
I övrigt drömde jag om 08-skogen i natt. Men det var kaos på jorden och hände massvis konstiga grejer. Bland annat misstänkte vi att det bodde fullt med apor i skogen mellan åkern och sjön. Vi såg dem inte men vi hörde dem och jag plus att jag och Calle hittade spår av apfötter i leran på åkern. Samtidigt höll de på att fota ett bröllopspar i detta kaos, uppe i skogen. Och strax innan jag vaknade så var jag tillsammans med min grundskoleklass på någon slgs lektion och projektorn funkade inte så jag härjade om att vår lärare Lollo skulle förhöra oss på världens huvudstäder. Det gick fint tills han berättade att Kanads huvudstad hette "Lake of California". Eh? Nåväl, intensiv dröm. Drack även vin med Sandra Beijer och Elsa Billgren på Skansen.
 
Nä, nu ska vi mysa i soffan. Och om ett par timmar kommer våra grannar Elina, Joel och Ruth över på brunch!
 
 Höst i 08-skogen 2003