dagsverke.

Tämligen nöjd med mitt dagsverke idag, hörni! Kom ÄNTLIGEN igång med träningen, får spunk på tanken att jag sitter still så mycket och faktiskt rätt orolig för att få ont i ryggen. Sen är jag väl knäpp som stiger upp strax innan 04:30 för att vara på gymmet strax innan 05:00. Men fasen så gött det var! Dessutom nästan folktomt. Fint!
 
 
Under dagen har jag och Anders styrt med en grej och F*N vad foten fick sättas ner hårt för att det äntligen skulle sätta saker i rullning. Respons som vi greppat efter i nästan två års tid. Hoppas att det kommer gott ur detta också ❤️
 
Slutade tidigare så vi hämtade trollungar tillsammans, åkte ett ärende till Bauhaus och passade på att svänga inom Stadium för att köpa sommarsandaler till barnen, de hade samma modell förra året, älskar'om! Sen har vi hängt ute en del, käkat rester till middag och klättrat lite i träd. Kunde även konstatera att alumen i tulpanrabatten är nästan lika lång som Ea!
 
 
 
Eas standardmin och -position dessa dagar, haha! Gullfis.
 
Sen har jag ÄNTLIGEN slutfört behandlingen av altanen, EUREKA!!!
Påbörjade det förra året och slutförde i år, nu kommer altanen bli grå och len och det enda som behövs de kommande TOLV (!!!!) åren är tvätt. Fy fasen så fint alltså! Med andra ord kommer barnen gå på gymnasiet nästa gång vi behöver behandla altanen, svindlande känsla. Både det att de kommer bli så stora samt att det klarar sig så länge!
 
Skurade altanen igårkväll och la ikväll på det sista ytskyddet. Fy fasen så fint! Lyssnade på P3 Musikdokumentär om Spice Girls samtidigt, riktigt fint!
 
 
Det här med att hålla i och arbeta med en pensel. Pappa är än mer närvarande då. Åh, pappa ❤️
 
 
Känslan när barnen koncentrerat står och tittar på när jag jobbar. Ställer nyfikna frågor. Lyssnar noga på vad jag säger - både som svar på frågorna och var de får vara och så. Tänk att vissa beteenden kan gå så tydligt i arv. Ögonen tårades. Tänk om jag fått jobba tillsammans med pappa, lyckan. Men nu stod de där små lintottarna i vårkvällen och granskade sin mamma med pensel i hand. De räknade säkert också antalet dopp i burken.
 
 
Dyr som guld men absolut värt! Eller ja, det vet vi ju om tolv år men får ju utgå ifrån det 😄
 
 
Altaaaaanen! Och massa stök på gräsmattan pga allt står där för altanen är tom. Åh, älskade lilla trädgård, älskar dig så!
 
Kalmar - familj - familjeliv - hus - husliv - sioox - trädgård - trädgårdsliv