fredagen!

I fredags var = 14-årig förlovningsdag, gå-på-semester-dag PLUS Ea&My-åka-på-äventyr vilket gav oss en barnfri helg! Vilken grej!
 
Det var g a l e t lugnt på jobbet så jag kollade om jag kunde gå tidigare (förlänga semestern lite + hinna mysa med barnen innan vi sa hej då för 48 h 😊), vilket jag kunde! Så kl. 12:00 checkade jag ut för 18 dagars semester! WOHO!
 
 
En mycket glad semester-Elin! När jag kom hem var barnen och Anders i full färd med att göra en golfbana (!!!) i trädgården. Barnen köpte varsin liten golfklubba med bollar för ett tag sedan. Så nu gjorde de hål med lökjärnet och satte ner muffinsformar och sen pysslade de flaggor, så påhittiga!
 
 
Gräsmattan var kanske dock inte den mest spelvänliga trots nyklippt, hehe. Men kul hade vi! Dock blev någon så pass sur att golfklubban sulades upp på garagetaket (jag kunde icke hålla mig för skratt kan jag meddela), men den kom tack och lov ner på andra sidan.
 
Vi hängde på altanen, käkade frukt och myyyyste.
 
 
 
Älskade ungar alltså! 😍 Barnen var "något" taggade på att bli hämtade av syrran för äventyr på Öland hela helgen. Så de satte sig således och väntade på henne:
 
 
Vi vinkade hej då och efter en liten stund kom grannarna över på fördrink!
 
 
Sedan tog vi en bulle in till stan, stan som var halvt avstängd för cykelloppen. De höll p åatt värma upp när vi kom och det kastades merch hejvilt från sponsorerna. Det blev nyckelband, godis, chips, bandans, energibar osv osv. Jisses! Vi stegade mot Grill Brygghuset där det blev fick hela vägen genom för mig:
 
 
 
Silltallrik till förrätt och räklåda till huvudrätt. SLURP! Så gott var det! Vi gick en sväng till FFs innan vi tog en taxi hem igen för att avsluta en stund på vår altan.
 
 
Men då höll jag och Sarah på att somna efter en stund så vi sa god natt och var i säng innan midnatt. Så härrrrlig kväll! Tack grannarna! ❤️