en dröm som blev sann!

Det är inte särskilt lätt att nå ända fram. Det första hindret tänker jag är det svåraste, att få rätt slutsiffra. Det finns ju ändå 99 stycken och en ska lyckas lyssna just vid det tillfälle det rätta sägs också. Sen får en ringa, och hoppas på en ledig linje. Första gången gick det inte. Testade igen och kom fram. Då fick jag berätta lite om mig själv, vilken musik jag önskade samt vad jag skulle göra under dagen, typ. Tack tack, vi ringer upp dig om du blir utvald. Den stunden som väntade var NERVÖS. Miljarders fjärilar i magen som dessutom dansade jitterbugg och boogiewoogie samtidigt. Mina händer skakade. Hela jag skakade! OCH DE RINGER UPP. Jag blev utvald!!! Vad är oddsen!? Det var ändå några "hinder" att komma över och jag lyckades. Pratade med en producent (tror jag?) som sa lite om ditt och datt och sen bara "Peje är hos dig om 1,5 minut!" typ. Eller ja, han lugnade mig lite och efter jag sagt att jag var rätt nervös ;) Sen kom jag faktiskt i sändning redan under låten före och Peje snackade lite... Ingen aning om jag hördes ut men jag var BRA sugen på att säga något knasigt, hehe.
 
 
 
Men sen ba! "(ring ring) Då ska vi se om vi har med oss Elin Löwstedt i telefon!" Baaaaaaaah!!! GAAAAAAH! WOOOOOOOOO!!! YEEEEEEY! Sen flöt samtalet på under några bekymmer alls och som trott var det ju det här med tvillingar som intresserade... :) Jag var lugn under samtalet men med väääärldens största leende klistrat i ansiktet! Jag tänkte "DET HÄR HÄNDER PÅ RIKTIGT!!!!" ett gäng gånger! Sen skulle jag välja nummer, ett moment jag helt hade glömt bort att jag skulle göra. Så det var inget jag hade funderat på innan. Men nummer två kom naturligt bara sådär. Pappa fyllde år den 2a. Och det är ju pappa och mamma som introducerat mig till P4 och framförallt på lördagmorgonar och därmed Ring så spelar vi! Frågan jag fick var en riktig skitfråga MEN en musikfråga. Vilket ju var tur för mig för jag hann googla under den lilla truddelutten. Trodde först inte jag fått någon hjälp av allsmäktiga Google men när poletten om rubriken (ledtråden) föll ner så hade jag fått hjälp och svarade därmed rätt! Wiiie! Sen började min älskade New York New York med Frank Sinatra spelas i telefonen och sen blev det tyst. Och jag studsade omkring här hemma som en guttaperka :D
 
En vinner ju presentkort, men jag har ingen aning om vad det är för presentkort? Och efter jag svarat och sådär så pratade jag inte vidare med någon så jag antar att de tar den adress som telefonnumret är kopplat till..? Måste undersökas. För jag vill ju ha min vinst ju :) Och undrar vilket belopp den är på? Spääääännande!
 
Hur eller hur. Det här, att vara med i Ring så spelar vi, det har jag drömt om sen jag var barn. Så galet att drömmen blev sann! Jag har liksom klurat på vilket låt jag ska välja i flera år! Ändrat mig fram och tillbaka men ändå alltid gått tillbaka till den jag nu valde. Som är min bästa låt och så innebär så sjukt mycket trygghet, glädje och kärlek för mig.
 
Tänk! DRÖMMEN BLEV TILL VERKLIGHET! Åh!
 
HÄR KAN NI LYSSNA
(ni hamnar direkt in i programmet där undertecknad kommer med :))
 
 
Här kan ni också lyssna, tryck på PLAY så hamnar ni direkt där undertecknad kommer med :)
 
Hoppas länkarna funkar för evigt ;) Ja, jag har lyssnat några gånger :P
 
Förresten - jag är nöjd med min insats. Stakade mig inte så värst, hade svar på tal, svarade inte så många gånger på samma sätt och höll mig på en bra nivå, liksom. Däremot - min dialekt? Den kalmaritiska jag har lagt på mig de senaste 12 åren verkade som bortblåst? Haha, som om nervositeten och spänningen tog mig tillbaks till rötterna ;) Knasigt!
 
(Mina livlinor utöver Anders var förstås mamma och sen även Titti! :) Tack ♥)
Mari

Men snyggt!!! :D