elin-dagen.

Idag har jag namnsdag! Fick ett grattis-kort av päronen igår. Tack! Puss!

Imorse vaknade jag med ett ryck - solen lyste och jag trodde att jag hade försovit mig. Men klockan var bara 7-nånting och jag började inte jobba förrän 11. MEN! Min väckarklocka på sängbordet hade stannat på 02:17 och det var ju just denna jag hade sagt på ringning vid 9:30! Mobilen låg i skohyllan och laddades. Så jag hade lika gärna kunnat försova mig. Men jag satte alarm på Anders mobil och somnade om. Vaknade i lagom tid innan klockan ringde och åt frukost, ipren, klädde mig, borstade tänderna, gosade på nyvaken Anders och cyklade till jobbet.

Jobbade 11-15 och det var rätt lugnt om man jämför med tidigare dagar. Jag hann få bort nästan allt från kassan, wihi! Donade och fixade och när jag slutat köpte jag en massa billiga t-shirts till maken. Cyklade hem och pussades. Sedan tog vi en promenad ner mot Kattrumpan och sedan ner mot Kalmarsalen för att titta på alla trathleter! Jag blir så galet imponerad! Vi stod mellan målgången och där dem varvade i löpningen. Alltså. Så jäkla coolt! Tänk ett marathon - och så har du simamt galet långt och cyklat typ sjuttioelva mil innan! BALLT! Vi klappade lite händer och såg hon som vann SM-guldet i damklassen. Hon kom in på ca. 9 timmar och 52 minuter eller så! COOLT!

Sen gick vi hem och jag somnade på soffan och nu lagar vi mat! Grillat blire!