hej hej hemskt mycket hej.

ibland är vägen rak och tydlig och skyddar en mot att få blöta fötter
det är bara att njuta
 
Idag skulle det kunna vara en dag av att må väldigt dåligt pga en grej jag ska göra. Men det känns helt okej. Och att det känns helt okej gör mig så lätt i bröstet. Jag blir glad. Igår upptäckte jag också att personlig utveckling och förändring aldrig är för sent och det känns fint. Att en på något vis ändå jobbar med sig själv där i bakgrunden och att det ger resultat. Och att en märker det hos andra också. Glädjen, alltså.
 
Dessutom har barnen inte varit ledsna vid någon lämning denna vecka, så skönt. Sen efter jul, eller kanske i samband med min kollaps, så har det varit sisådär. Inte sällan väldigt ledset och det är ju hemskt jobbigt. Vaknade förvisso ur en mycket märklig dröm med ett enormt tryck över bröstet imorse, men det försvann snabbt tack vare små fniss och skratt från de två minsta i familjen. Och sen hittade jag dem i badrummet och på toaletten, gullfisar!
 
På väg till förskolan häromdagen!
 
Jag förstår att det kommer komma bakslag. Även efter att sjukskrivningens slut. Men det är lägen som nu, när det känns som om jag tar jättekliv framåt, som jag måste leva på. Hänga upp mig på. Njuta av. För det är fler steg framåt än bakåt i resultatet, och det är ju sannerligen glädjande. Och som en klok Lena sa, dalarna blir mindre djupa och bergen lättare att klättra över, med tiden.
 
Träffade på en bekant igår och vårat samtal var så himla trevligt och ödmjukt. Blev glad av det. Hade inte alls räknat med det. Men vi båda kände nog att vi brydde oss om varandra väldigt mycket, fastän vi inte direkt känner varandra. Fint.
 
Älskar solnedgångarna från vårt sovrumsfönster!
Men sen undrar jag en sak. Jag har sett och sprungit rakt in i säkert sju döda fåglar de senaste veckorna. Vad betyder detta? Måste ta reda på det. Känns inte som om det nödvändigtvis behöver betyda något dåligt. Sen har jag även sett en halv död harpalt/kaninunge. My var precis på att klappa den "titta mamma!" men jag hann precis stoppa henne. Det var en bakdel på en liten unge och som ni förstår även det som varit inuti, läskigt. Halv liksom? Hua.
 
Det var det för nu. Hoppas jag återkommer ordentligt nu!
 
2 månade och 8 dagar kvar till MALLORCA!
 
Hej!