i måndags - SNÖ!

 
 
I söndags eftermiddag började det snöa massvis i Kalmar, stoooora tunga flingor föll ner! Härligt! Och på måndagen låg det lyckligtvis kvar! Barnen sov länge och vi skulle till BHV kl 13 + att jag ska iväg 2,5 dygn. Så barnen fick vara lediga ♥ Och efter frukost och påklädning osv så sprang vi förstås ut i snön! Hurra!
 
 
Barnen bara gick, kröp, låg, pillade och bara KÄNDE IN snön. Så härligt! Jag föreslog att vi skulle bygga en snöfigor och det var de riktigt pepp på, en Olof skulle vi göra! (De såg Frost för första gången för en månad sen, nu är det väl Frost-skadade för alltid...). Jag rullade, med bästa supporten, stora snöbollar och så hjälptes vi åt med resten. Så kul ju!
 
 
 
Efter Olof var de helt bestämda med att vi skulle bygga en igloo! Jahaja, det var bara för den här modern att börja bygga. Jag kallade det snökoja hela tiden (hur fasen gör en en igloo, men tak liksom!?) ovch rullade snöboll på snöboll.
 
 
Samarbetet var STRÅLANDE (som ofta nu för tiden ♥). Jag rullade bollar, en unge hämtade snö till den som satt i kojan som tätade i hålutrymmena. Alltså! Vi tre, VILKET TEAM! Det var så härligt och kul! MER SSSSNÖ! Tre snöbollar hög fick den bli, sen kände jag att risken för att hela alltet skulle rasa blev för stor...
 
 
 
BRA DAGSVERKE! Mycket nöjd! Sen gick vi in och pannkaksrullar till lunch för att sedan knata bort till BHV och 4-årskontrollen! My är 104,6 cm lång och väger 15,9 kg och Ea är 106,6 cm lång och väger 16,4 kg. Allt i sin ordning alltså. Ea är liiiite, liiiite längre och väger lite mer. Som från födelsen med andra ord :)