superwoman.

Idag blev jag - helt utan värdering - kallad "superfeminist"! Blev både paff och glad! Paff för att jag ser de som kämpar så jäkla mycket hårdare än jag och för att jag blev kallad feminist bara sådär! Jag brukar inte nämna det själv, själva epitetet, utan "bara" prata för allt. Genusmedvetenhet FOR THE WIN. Och när en jobbar som förskollärare - än viktigare! Hurra och yey på den!
 
Kan hända att den nyköpta tröjan påverkade, likaså örhänget i mitt extra hål den senaste
månaden varit ett feministtecken. Saaaamt pågående diskussion om bristande genus-
medvetenhet och alla tusen frågor kring hur det kommer sig att saker och ting är
samt hur vi kan påverka åt rätt riktning! :) Men ändå! :D
 
P.S. Glädjen som senare på kvällen uppstod när bonussvärmor, 83 år, säger att det är HELT ORIMLIGT att folk kan välja att de INTE är feminister! De är ju rakt av inte vettiga människor! Alltsååååå!!! ♥♥♥ D.S.