kristi himmelsfärd-helgen.

Jag slutade tidigt på onsdagen innan kristi himmelsfärd-helgen och hämtade upp två älskade små kottar på föris. Sen drog vi 40 mil norrut i ett svep. Vi parkerade på vägen och sen gick vi tillsammans och TAAADA där stod vi, och mamma/mormor fattade ingenting för hon visste inte att vi skulle komma! Bästa överaskningen någonsin! Så glada vi alla blev! Underbart! Så glad över att vi åkte upp och som pricken över i hade vi sommarväder hela helgen! Tipptopp!
 
Mitt på vägen-parkerad bil :)
 
 Hej du underbara plats! Och en björkbacke med bristande knoppar!
 
På torsdagen så åkte vi iväg och handlade så fort mogonbestyren var klara. På ICA mötte vi upp storebror/morbror Calle och brorsson/kusin Walter! Och det råkar vara så att Walter, Ea och My äääälskar att vara med varandra så det var haj lajf kan en säga! Vi hade tre barn i en vagn och maten i en annan, haha!
 
På eftermiddagen när lunchen var intagen och samtliga barn, samt bror och mamma sov så satt jag i mammas nya loungegrupp och tittade i magasin, åt kakor och drack juice. Sen så la jag mig ner och slumrade en stund jag med. Under en klarblå himmel ♥
 
 
När samtliga hade sovit klart så tog vi fram plaskpoolen och de tre kusinerna badade som attsingen! Så skönt! Sen satt de och mös i badrockar och åt vattenmelon och jordgubbar. Myset alltså. Senare kom även storebror/morbror Totte tillsammans med brorsson/kusin Leo, åh! Vi kalasade på chips, ostbågar och en läskande drink! Barnen lekte och stökade för sig och vi hängde och skrattade och pratade vi vuxna. Älskar det. ÄLSKAR det. Under tiden ordnade vi middag som blev grillad fläskfilé, grillad majs, lite grillspett, potatis och sås! Mums!
 
 
 
Jag och barnen delade säng den här helgen, mysigt så det förslog faktiskt. Jag har tyckt det varit jobbigt att sova med barnen innan. Eller inte jobbigt, men det har känts obekvämt liksom. Men det har ändrats sen vi tog bort spjälsängarna. Nu tycker jag det är sååå mysigt! Jag sov kanske inte lika bra, men det var det lätt värt! ♥
 
På fredagen var det vi och mormor kvar. Vi började dagen med sandlådelek och så hjälpte Ea och My mormor att plantera gurksticklingarna i sina rediga krukor!
 
 
 
 
Efter lunch och middagslur så åkte vi på lite utflykt. Först in till Nykvarn för att köpa jordgubbar, sylt och lite annat. Där passade vi även på att fika. Ea valde en citronbiskvi. Jag frågade om hon kanske skulle ta en bulle istället? Men nej, hon skulle prompt ha en citronbiskvi. Som hon förstås inte åt upp. Tror hon knappt smakade på den... Tokunge.
 
Bästa trion ♥♥♥
(OBS! Kolla deras tröjor som de fått av mormor! Älskar'om!
En med jordgubbar och en med bananer!)
 
Sen for vi till en butik mitt ute på landet. Det fanns en katt som var galet kelig och alla kunder fick något att dricka. Mamma fick mousserande, jag fick samma men alkoholfritt och barnen fick varsin festis. Glada barn! Festis, kelig katt, en grävmaskin som jobbade samt en häst som blev ryktad. Vi hade kunnat stannat där lääääänge!
 
 
På lördagen var det till en början bara vi. Vi gick en promenad på tomten och beundrade alla körsbär som slagit ut i vår körbärsdal. Som stora bomullstussar i solen!
 
 
 
Titta på nyckelpiga med mormor = livet på en pinne!
 
Sen var det mer som skulle planteras och det mesta skulle vattnas. Oj som det vattnades! Bästa som finns! Hallå så skoj!
 
"De blir glada!" (blommorna som får vatten, gullunge!)
 
 
Sen gick vi och hämtade posten och letade stora grankottar. Tog även bort snöpinnarna vid brevlådan som var mycket skojiga att bära! :)
 
Det är så häftigt att se ens egna ungar knata omkring där en själv
gjorde som liten! Plus - idyllen! Älskade, underbara 08-skog!
 
På eftermiddagen kom Walter tillbaka! Hurra! Mormor (farmor för Walter) skulle vara barnvakt! Woho! Tre glada barn kan en säga! :) Nyvakna småfisar fick kalas på varsin glass :)
 
 
Sen tog vi fram plaskpoolen igen och det badades återigen! Halleluja! Vi passade även på att tvätta av de som grynen med tvål. Middag och sen somnade de gott alla tre och jag packade ihop för på söndagen så åkte vi hem. Åkte hem efter helt underbara dagar tillsammans med mamma/mormor och resten av familjen. Vi streckkörde hem också och väl hemma var det tokvarmt och loppet Wings for life!
 
TACK ÄLSKADE MORMOR/MAMMA (och resterande familj)
FÖR EN TIPPTOPP HELG! Såååå glad över att vi åkte upp!
♥♥♥♥♥♥
 
 
Johanna

Men åh vilket drömmigt inlägg. Så härligt att läsa! Myset alltså! Och frukttröjorna.....!! Var hittar man såna?? Ljuvliga! Puss älskade

Svar: KappAhl! Älskar'om!
ELIN