ditt saliv kan rädda liv!

Jag läste om Tobiasregistret på Facebook tidigare i år men måste ha missuppfattat något och trodde det bara var för killar. Tack och lov sprang jag på det igen. När jag låg hemma med halsflussen så rullade Malou efter tio på TVn och där kom en glad 2-åring som fortfarande levde tack vare Tobiasregistret! Jag undersökte saken så fort jag kunde och igår postade jag iväg mitt saliv!
 
Tobiasregistret samlar in givare för att donera blodstamceller som t.ex. kan rädda en person med leukemi eller annan blodsjukdom. Det du donerar är benmärg som tas via ett ingrepp vid höftbenskammaren.
 
Och det var så sjukt smidigt att bli donator! Först en hälsodeklaration på nätet som var lätt att fylla i, sen får du hem två tops som bara gnuggas i kinderna och sen skickar du tillbaka topsen! Att en så smidig grej kan rädda liv!
 
Det saknas donatorer mellan 18-35 år i registret så jag uppmanar er extra mycket att gå in och registrera er och bli donatorer!
 
KOM IGEN NU! Ni kan rädda liv!
 
KLICKA HÄR SÅ KOMMER DU DIREKT TILL TOBIASREGISTRET
 
 
Amanda CL

det är väldigt bra att det finns!

Svar: Verkligen!
ELIN

Mamma

Bra! Tyvärr är jag för gammal ? Men det finns ju så andra. Gör som Elin det du kostar ingenting. Och vem vet när du eller närstående behöver hjälp!❤️❤️❤️