blicken.

 
Har precis sett klart på dokumentärserien om Astrid Lindgren på SVTPlay. Den går att se imorgon och på lördag också, sen är det kört. GÖR DET. Jag är så himla, himla tagen. Den här kvinnan, alltså. Och så mycket jag inte visste, som allt politiskt engagemang. Bara det. Och på något sätt påminner hon så mycket om farmor, fastän de var så olika. Ytterligheter, faktiskt. Kanske just därför. Men det är något i ögonen deras, som är precis likadant. Blicken. Farmors och Astrids.
 
Åh, vad jag saknar henne.
Astrid - Astrid Lindgren
Mari

Elin!! Jag gör revolt! Blomman ställde jag dit i förrgår. Vägrar ha det så tråkigt hemma mer. Adrian och jag har bråkat en del om den. Men i dag har han bara tittat lite lurigt på den. Så det kanske fungerar (jord smakar tydligen bra). Det återstår att se. Sladden har han dragit i under några månader så han har tröttnat nu. För övrigt har Thomas knutit fast den i elementet så att den inte ska gå att dra ner. :)