första dagen gånger två.

Idag var första dagen på mitt nya jobb - fast jag var på annat ställe med andra kollegor och med andra barn än jag ska, haha! Idag och imorgon är det så sen planering och nästa vecka ska jag ta över inskolningen av Ea och My så veckan därpå är jag där jag ska vara med rätta kollegor och barn! :)
 
Men alltså. Hör ni. Det här med att cykla till och från jobbet - som jag älskar det! Hade glömt det. Så skönt att ha den där lilla stunden med sig själv bara. För att ladda upp och tagga ner. Ljuvligt. Har dessutom en jättemysig cykelväg till jobbet, genom små söta villaområden, över golfbana, in i skog. Myspys. Och den allra bästa vardagsmotionen! Har dock blivit orimligt pepp på att köpa en hybridcykel istället för min tröga damcykel...!
 
HEJ FRÅN CYKELN!
 
Och barnen då? De hade sin första dag på förskolan tillika på sin inskolning. Och det hade gått kanon! De var liiiiite, pyttelite, ängsliga i början men det släppte snabbt. Sen hade det superkul! Det var bara dem två och ett till barn där, känns ändå helt okej. Så de får lära känna sin pedagog och lokalerna först liksom! Anders hade gått på toa och de hade typ inte märkt det. Och när de skulle gå hem hade My inte velat lämna innan hon hade städat klart! GULLUNGE! Det är vår dotter det! Haha! :) Resten av dagen hade de dessutom fått se lite på Nicke Nyfiken (vi är väldigt restrektiva med TV-tittande), åkt cykelvagn till ICA samt badade i poolen när jag kom hem! VILKEN DAG, va!? :D
 
Vi var på gården till barnens förskola och lekte i helgen :)
Två bebisgungor = hallelujamoment!