måndag, kompisar, poddar och en jävla spiral.

Hej måndag! Fint med ny vecka, eller hur!? Idag, typ när som helst, får vi besök av Johanna och lilla G! Och i eftermiddag blir det öppna förskolan med alla kompisar! Kul! Härlig inledning på veckan, minst sagt. Plus att två av poddarna jag lyssnar på släpper nya avsnitt på söndagar och måndagar = nytt att lyssna på på promenaderna :)
 
Förutom allt det vanliga så går mycket huvudbry nu åt till att tänka och känna efter om den där spiralen. JÄVLA spiralen faktiskt. Jag tror inte den gör mig gott, inte det minsta. Mamma frågade mig för ett tag sedan hur jag mådde egentligen, pga jag lät så dämpad. Och Anders har också märkt på mig att jag inte är som vanligt. Näej. Jag är arg. Alldeles för ofta och för mycket. Usch. Det låter ju inget vidare och det är det inte heller. Även om det kanske inte märks så värst för andra. Men jag har det mycket inom mig och Anders lever ju de facto under samma tak. Och dom som känner mig väl vet att jag inte är arg särskilt ofta... Näej. Och att mamma kan märka via telefon att det är något som är knas, ja, då är det det. S U C K.
 
Just här var jag inte arg, däremot trött och hungrig. Och lite dämpad.
 
Ringde MVC men telefontiden jag fick funkade inte idag och även fast jag tryckt om att få en senare tid angav de samma tid. SPUNK. Precis så, värt att bli arg på? Inte särskilt.
 
Nåja. Fortsättning följer på den hemskans roliga historien.
 
För att knyta samman inlägget så var det faktiskt ett poddavsnitt av Sandra & Michelles podcast, Menspodden, som fick mig att börja reagera på det här. Anders och jag hade pratat lite om det innan men det fick mig att koppla ihop ett och annat.
 
MEN ÅH VILKET ROLIGT INLÄGG IDAG IGEN! (ni ser - arg, arg, arg, arg. ORKAR INTE.)
 
Dom här två får ta emot en del arghet :(
hormonspiral - preventivmedel - spiral
annabanana

Vilken stilig bild på dig.
Men va jobbigt me spiralen :( Kanske borde testa detta med p-dator ... lite nyfiken