sen sist.

Vi är hemma nu igen. Efter en jul i älskade 08-skogen. Var så många år sedan vi/jag var hemma över jul. Den mest mysiga jul. Mysigt kaos med fyra galna, underbara, älskade och busiga 1-åringar. Det är en sådan lycka att ha syskonbarn och barn. Att dessutom - utan planering! ;) - lyckas föda fram de här fyra små ungarna inom loppet av 25 dagar. Så fantastiskt. Åh vad jag hoppas kusinerna kommer längta efter varandra såsom jag längtade och längtar efter kusin Emma. Som jag också hann träffa! ♥
 
Julskinkan var den godaste någonsin, jag fick den finaste Mumin-muggen i julklapp, Ea och My var ursöta i sina julaftonskläder, hur frosten låg och solen lyste över ängar och åkrar när jag och Totte for iväg för en grej på julaftonsförmiddagen  - magiskt, hur jag ser lyckan i mina egna ögon på fotot nedan, hur barnen plockade ner det vi plockade upp i granen, knappt se barnen i ett hav av uppsitet julklappspapper och att få krama, gosa och mysa med alla i min älskade familj.
 
 
Och hur jag inte använde datorn. Mer än att somna till Pretty Woman nästan varje kväll.
 
Idag har vi hela lilla familjen varit på mellandagsrea, en viss make vill uppdatera garderoben (älskar att shoppa kläder till honom :)), byta en julklapp, hitta något till mig själv och barnen också, äta smörgåsrån på lunchrestaurang och testa ekot i skötrummet (båda två, haha, sötnosar) och sen gå bananas hemma efter att ha suttit still i vagnen hela dagen!
 
 
 
Och funderat på LIVET.
 
jul2014 - julen2014