L A S S E !

I tisdags var Lasse Berghagen gäst på Allsång på Skansen. Jag satt givetvis väldigt bänkad framför TVn, älskarrrrr't! Dock rätt så besviken på att 1) han inte sjöng Stockholm i mitt hjärta tillsammans med Petra 2) Att han bara vara med vid ett tillfälle...
 
Jag hade gärna sett att han fick komma in både i början och i slutet. MEN NEJ DÅ. En DJ - ja ni läste rätt EN DJ, EN DISCJOCKEY SOM SPELAR SKIVOR - fick ta den sista kvarten och dessutom AVSLUTA och alltså inte ENS DÅ kunde Lasse få sjunga Stockholm i mitt hjärta. SKANDAL.
 
MEEEEEEEEN! Jag hade tur. Väldans tur. Redan idag fick jag höra honom sjunga Stockholm i mitt hjärta LIVE! Lyyyycklig Elin! Stadsfesten drar igång idag och han var första artisten. Det var vi och ett stort gäng 50+are på Stortorget. Jag sjöng med i 85% av låtarna och barnen jazzade tillsammans med mig och Anders. Åååh! Jag verkligen älskar Lasse. På riktigt. Tänk om han var ens typ farbror. HERREGUD. Då hade livet sannerligen varit fulländat!
 
 
Fick fota storbilden, hade motljus så jag såg inte vad jag
fotade när jag fotade honom i svarta kläder på en svart scen :)
 

Hade lätt sprungit bakom scenen med autografblocket i högsta hugg om vi varit kvar tills han var färdig. Men vi hade två små tandtroll som skulle sova. Och det är nog inte så lätt att somna till Min akustiska gitarr som dånar mellan husväggarna så vi vandrade vidare. Men 40 minuter Lasse - LIVE - fick jag. Mmm... tack! ♥
Kalmar - Kalmar Stadsfest - Lasse Berghagen - Stockholm i mitt hjärta