morgonpigg...

Idag vaknade jag första gången vid 03:39. Kunde inte direkt somna om och småslumrade till kl 5 då inte det gick heller. Låg och filosoferade tills klockan ringde vid 6. Däremellan lyckades jag dessutom med en hejdundrande smäll slå i armbågen i sängbordet. Jag fattar inte grejen med att vakna sådär übertidigt? Visserligen är jag morgonpigg, men jag vill gärna vakna på morgonen. Inte mitt i natten. Samma sak var det hemma hos mamma och pappa, men då var det en sol som gick upp (här är det bara grått och trist) och en gigantisk kör med fågelkvitter som började sin dag då solen steg upp - förklarliga och rätt mysiga skäl att vakna übertidigt.
 
Nåja. Idag är som skrivet vår bröllopsdag och idag är vår sista dag i lägenheten. Imorgonbitti påbörjas flytten! Jag går hela tiden och tänker "då är det sista gången...." om massor med saker. Som idag, sista gången jag duschade här i lägenheten... Och ikväll sista gången jag går och lägger mig i lägenheten. Ja, ni hajar.
 
Men åh vad vi längtar!
 

Vår fina uteplats till lägenheten, gick inte klaga på! :)
flytta - hus - lägenhet - morgonpigg