om 3 veckor.

Nu är det ju ingen spektakulär ålder. Eller jo. Jag blir äldre än någonsin och kan icke identifiera mig med dessa antal år. Vilka om tre veckor uppgår till 27 stycken. Hujedamig. Men om man bortser från själva siffran, åldern, så är jag ju barnsligt förtjust i att fylla år. Och det gör jag alltså om tre veckor, närmare bestämt den underbara dagen 20e augusti. Och även om vi i vår familj bara ger någon liten kul pryl - om ens det - när vi fyller år och det är jul så kan jag ju inte komma ifrån att göra en önskelista. Det kanske finns någon anonym knutte där ute som känner för att köpa något jag önskar! Och så har jag ju en man också ;)
 
Minns ni att jag alltid skrivit HUS överst på önskelistan. HEPP! Katjing! JAG HAR DET. Lyckliga jag! Så, nu till materiella önskemål.
 
1. SONY NEX5N En kompakt systemkamera som jag fingrat på bra länge. Om man känner att man inte vill lägga 5549:- på mig (kamera+startkit hos NetOnNet) så går det fint med ett presentkort på valfritt belopp hos nämnda (lager)butik!
 
2. GOSSIP GIRL S5 Femte säsongen av den underbara New York-baserade ungdomsserien!
 
3. SYMASKIN FRÅN IKEA Har kommit på att det hade varit trevligt med en symaskin. Känns plötsligt aktuellt när man bor i hus.
 
4. NY MORGONROCK Och här finns det krav. Helst vill jag ha en sådan som fanns på vårt andra hotell i Mexiko. Lagom tjock frotté, inte längre än till strax över knäna samt 3/4-ärmar som är rätt så vida. Svårt att hitta troligtvist, men det viktigaste är att den inte är i fleece och att längden inte är längre än till knäna.
 
5. PRESENTKORT PÅ H&M På H&M är det svårt att inte hitta något. Men dom har mycket fint på andra ställen också. Och jag ska ju till Göteborg och shoppa lite några dagar efter födelsedagen, t.ex. på Zara.
 
6. PRESENTKORT PÅ FRAMKALLNING AV FOTON Bröllopsbilderna, bröllopsfesten, bröllopsresan, Mexiko-resan m.m. m.m. ligger bara digitalt. Vill göra album!
 
7. EN NY BREVLÅDA Med huset följde givetvis en brevlåda. En grön och ful där locket är knas och som det bor tvestjärtar i. Vi vill ha en FIN brevlåda och jag tror det finns på Bauhaus. För säkerhetsskull blir nog ett presentkort bäst så vi kan välja själva.
 
8. PRESENTKORT HOS RESIA New York och Mexiko. Vi ska dit igen. Någon gång. Där med basta.
 
9. EN ENKLARE PULSKLOCKA GPS-signalen på telefonen är svajig här där vi bor, så det är svårt att mäta rundorna. Inbillar mig att jag kanske t.o.m. blir lite mer motiverad och peppad att springa om jag hade en pulsklocka att kolla min status på. Dock vet jag inte om det finns enklare pulsklockor med inbyygd GPS som mäter rundan och synkar upp det smidigt och enkelt till nätet/datorn.
 


26-årsdagen spenderades på Öland med mamma och pappa!
 
27år - födelsedag - sonynex5n - önskelista