idag är det ingen vanlig dag!

27e december. Efter att alla "jul"-dagarna tagit slut. Då firar vi födelsedag i vårt hushåll! Min älskade fyller år och jag är MYCKET noga med att man inte ger födelsedagspresenter i julklappspapper eller att det på något sätt ska firas ihop. Inte för att jag tror det berör en 49-åring så mycket, speciellt inte min. Men jag är ju typ lika förtjust i Anders födelsedag som i min egen och jag hade tamejtusan börjar gråta om jag fick födelsedagspresenter inslagna i julklappspapper.
 
Amanda och jag dukade fram frukost, tände ljus, klippte ner några hyacinter och väckte Anders med skönsång och jamande från Enok och Flora. Han vaknade upp förvånat med ett "fyller jag år idag!?". Haha, sötnos. För en gångs skull hade vi snappat upp något som han verkligen önskat sig och köpt, så det blev bra! Även om han skulle undersöka om det fanns andra liknande (bättre/mer passande) grejer på marknaden först, haha. Han är då sannerligen omöjlig att köpa grejer till. Björn Borg-kalsonger är det enda säkra kortet! Men tro det eller ej så behöll han faktiskt t-shirtar
 
na jag fyndat på jobbet! Och skjortan från H&M gillade han men den var för liten och det fanns ingen större så det fick bli strumpor istället. Nåja.
 
Efter bytena och lite grejande på stan så hamnade vi på FFs hos Fotis och Renée och där blev vi i 2-3 timmar med båda fika och lunch. Myspys. Sen fyndade jag örhängen på Gina Triocot (85% rabatt!!!), slutförde julklappsköpen och hittade matchande trosor till nyårsoutfiten.
 
Nu är vi hemma igen men ska snart vända tillbaks till stan för att fira Anders med middag på restaurang. Vi fick ju en "slant" i julklapp av mamma och pappa så vi kände att ett restaurangbesök på Anders födelsedag var en bra sak att lägga dom pengarna på. Och några glas vin. Tack :)
 
I övrigt hade jag haft hatt på mig idag. Mycket trevligt, det där med hatt, måste jag säga.
 
 
Födesledagsfrukostbord!
 
Fika hos Fotis och Renée!