om önskan och drömmarna slår in.

Resan närmar sig med stormsteg, idag är det bara 41 dagar kvar och snart har det gått 41 dagar. Vi känner att vi måste börja planera på riktigt nu - vi har nog inte riktigt förstått att vi faktiskt ska åka och har inte gjort speciellt mycket kring resan. Men nu är äntligen en guidebok beställd, resan betalas idag och pengar ska beställa i det närmsta. Jag ska nog också börja skriva en packlista/gå igenom garderoben.

I helgen satte vi oss och tittade igenom dom utflykter som finns (vet inte om alla presenteras på hemsidan, men det är rätt gott om dom där, om man säger så). Kostanden för dessa utflykter vi önskar göra slutade femsiffrigt men vi vet verkligen inte vad vi ska välja bort! Vi bokar ingenting förrän vi kommer dit så då kan man ju diskutera med folket på plats vad som är bäst och vissa utflykter kanske är lik någon annan osv.

Men, om önskan och drömmarna slår in så kommer vi att:

Simma med delfiner, åka med jeep rakt in i djungeln, snorkla i en cenot (undervattenssjö), åka katamaran på Karibiska Havet till Isla Mujeres, spankulera omkring i en gigantisk naturpark (som är "naturlig" och ej konstgjord), åka zipline över djungelns trädtoppar (okej, det kommer krävas mycket mod från mig för att göra det, men jag SKA om jag får möjligheten!!), snorkla i en droppstensgrotta och kanske se en havssköldpadda eller stingrocka, se mayaruiner och klättra upp i en pyramid, bege sig ut på havet för att djuphavsfiska och säkert en massa, massa mer. OJ OJ OJ VAD I VI LÄNGTAR NU!


bilder lånade från fritidsresor.se



Josephine

Xcaret har vi varit på och den kan jag varmt rekommendera, där kan du göra lite av varje, vi simmade i en undervattensgrotta, min kompis simmade med delfiner, det fanns konstgjorda stränder plus en massa fina djur att titta på :) På kvällen fick vi se en storslagen show om Mexicos historia. Vi var mkt nöjda!